Niezmiernie istotnym aspektem rozpoczynającym proces projektowania jest poznanie klienta, jego firmy oraz celów, które stawia ona przed sobą. Im lepiej się zrozumiemy, tym płynniej i celniej będziemy realizować kolejne kroki w drodze do ukończenia danego projektu. Dobrze wykonane zlecenie jest fundamentem pod dalszą budowę zaufania między firmą, a klientem finalnym. Ponadto, żyjąc w czasach natłoku wszelakiej maści reklam, warto zadbać o wyjątkowość marki, tak by wybić się ponad przeciętność. Spójny i czytelny projekt jest gwarantem rozgłosu wśród obranej grupy docelowej, co z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży.

Należy jednak pamiętać, iż logo jak i cała oprawa wizualna to przede wszystkim narzędzia, których podstawowym celem jest praca dla dobra interesu firmy. Dlatego też nie powinno się podchodzić do nich zbyt emocjonalnie. Ocena wizualna często ogranicza się do poziomu „ładne / brzydkie”. Estetyka nigdy nie powinna być najważniejszym aspektem oceny, wszak niemożliwością jest trafienie w gusta każdego odbiorcy i nigdy wszystkich się nie zadowoli. Tak więc projekt graficzny musi realizować postawione cele wizerunkowe, które należy sprecyzować jeszcze przed przystąpieniem do projektowania. Powinien być on czytelny oraz unikalny, ponadto warto zastanowić się:

– jakie skojarzenia, odczucia i emocje powinien przekazywać projekt?

– jaką najważniejsza rzecz powinna zapaść odbiorcy w pamięci?

Nawiązując do samego logo, warto mieć świadomość, iż stanowi ono skrót myślowy. W przypadku gdy zaczyna przypominać złożoną ilustrację, traci na sile swojego przekazu, przestaje być czytelne i łatwe do zapamiętania. Nawet jeśli przeznaczeniem grafiki będzie z początku tylko, przykładowo – strona internetowa, to nie mamy pewności czy za jakiś czas nie będziemy chcieli go wydrukować np. na kubku, długopisie czy wygrawerować. Dlatego projekt powinien być tak przygotowany, by grafika była jak najbardziej uniwersalna.

Tyle słowem wstępu. Jeżeli jesteś zainteresowany / a współpracą zapraszam do działu BRIEF gdzie poproszę Cię o odpowiedzenie na parę pytań związanych z Twoją marką. Pozwolą one na wstępne zapoznanie się z tematem oraz wskażą kierunek, w którym dany projekt będzie podążał.